Jesteś w: Ostatni dzwonek -> Mistrz i Małgorzata

Bibliografia

Autor: Jakub Rudnicki

Literatura przedmiotowa:

1. Bułhakow Michał, Mistrz i Małgorzata, tłum. I. Lewandowska, W. Dąbrowski, Warszawa 1999.

Literatura podmiotowa:

1. Białek M., Język polski. Matura, Warszawa 2007.

2. Chrzanowski M., Szklony słownik motywów literackich, Wrocław 1986.

3. Culler J., Teoria literatury. Bardzo krótkie wprowadzenie, przeł. M. Basaj, Warszawa 1998.

4. Drawicz A., Literatura radziecka 1917 – 1967. Pisarze rosyjscy, Warszawa 1968.

5. Drawicz A., Mistrz i diabeł. O Michale Bułhakowie, Kraków 1990.

6. Fast P., „Mistrz i Małgorzata” Bułhakowa. Pisarz – epoka – powieść, Katowice 1991.

7. Goethe J. W., Faust, przeł. W. Kościelski, Kraków 2003.

8. Karaś J., Proza Michała Bułhakowa. Z zagadnień poetyki, Wrocław 1981.

9. Kierepko M., Historia filozofii w pigułce, Wrocław 2003.

10. Kołakowski L., Czy diabeł może być zbawiony i 27 innych kazań, Kraków 2006.

11. Mucha M., Historia literatury rosyjskiej, Wrocław 2002.

12. Nosowska D., Słownik scen literackich, Bielsko – Biała 2005.

13. Pismo Święte Starego i Nowego Testamentu, oprac. Zespół Biblistów Polskich, Poznań – Warszawa 1990.

14. Sierotwiński S., Słownik terminów literackich, Wrocław 1986.

15. Słownik lektur dla liceum, pod red. H. Sułka, Kraków 2003.

Inne źródła:

Internet: Onet.pl Film (wiadomości dotyczące realizacji filmowych Mistrza i Małgorzaty M. Bułhakowa)

Zobacz inne artykuły:

StreszczeniaOpracowanie
Mistrz i Małgorzata – streszczenie szczegółowe
Mistrz i Małgorzata – streszczenie w pigułce
Czas i miejsce akcji „Mistrza i Małgorzaty”
Świat przedstawiony w powieści „Mistrz i Małgorzata” – realizm i fantastyka
Znaczenie tytułu i motta „Mistrza i Małgorzaty”
Główne wątki „Mistrza i Małgorzaty”
Michaił Bułhakow – życie i twórczość
Problematyka moralno – filozoficzna w „Mistrzu i Małgorzacie”
Obraz Moskwy lat trzydziestych XX wieku – w oparciu o powieść „Mistrz i Małgorzata”
Język „Mistrza i Małgorzaty”
„Mistrz i Małgorzata” jako arcydzieło literatury światowej
Polifoniczność narracji w powieści Bułhakowa
Kompozycja i struktura „Mistrza i Małgorzaty”
Problematyka władzy w „Mistrzu i Małgorzacie”
Historia Poncjusza Piłata i Jeszui Ha - Nocri
Historia miłości mistrza i Małgorzaty
„Mistrz i Małgorzata” jako parabola
„Powieść w powieści” na przykładzie „Mistrza i Małgorzaty”
Humor w „Mistrzu i Małgorzacie”
Twórczość Michaiła Bułhakowa
„Mistrz i Małgorzata” jako powieść wielogatunkowa
Nawiązania w „Mistrzu i Małgorzacie”
Motyw miłości w „Mistrzu i Małgorzacie”
Wybrane adaptacje „Mistrza i Małgorzaty”
Plan wydarzeń „Mistrza i Małgorzaty”
Najważniejsze cytaty „Mistrza i Małgorzaty”
Bibliografia




Bohaterowie
Małgorzata – charakterystyka postaci
Mistrz – charakterystyka postaci
Jeszua Ha-Nocri charakterystyka postaci
Wizja szatana (Woland) „Mistrza i Małgorzaty”
Piłat z Pontu – charakterystyka postaci
Charakterystyka bohaterów powieści mistrza
Charakterystyka gości z zaświatów - Woland i jego świta
Charakterystyka pozostałych bohaterów „Mistrza i Małgorzaty”



Partner serwisu:

kontakt | polityka cookies