Jesteś w: Ostatni dzwonek -> Przedwiośnie
Ostatnia scena powieÅ›ci jest zaskakujÄ…ca. Widzimy w niej głównego bohatera idÄ…cego na czele pochodu strajkujÄ…cych robotników. Zdziwienie budzi fakt, że kilka scen wczeÅ›niej Baryka otwarcie podważa zdolność klasy robotniczej do objÄ™cia wÅ‚adzy. Jednak jego ubiór, czyli „lejbik żoÅ‚nierski i czapka żoÅ‚nierska”, Å›wiadczy o tym, że chce podkreÅ›lić fakt, iż walczyÅ‚ o niepodlegÅ‚ość Polski i przejmuje siÄ™ jej losem. Cezary nie pojednaÅ‚ siÄ™ z komunistami, ale walczyÅ‚ o swoje sprawy. Można wnioskować, że postawa, jakÄ… reprezentuje mÅ‚ody bohater jest syntezÄ… paÅ„stwowej myÅ›li Gajowca i komunistycznej Lulka. Jej istotÄ… jest zapewnienie godziwych warunków życia najuboższym warstwom spoÅ‚ecznym w demokratycznym paÅ„stwie.
Jego oderwanie się od maszerujących to symbol przeżywania indywidualnego buntu. Sprzeciwiał się rzeczywistości, jaka panowała w Polsce. Ten desperacki akt był dodatkowo spowodowany emocjami, które zostały pobudzone przez rozmowę z Laurą. Cezary zdawał się już zapomnieć o nawłockiej miłości, ale spotkanie z ukochaną doprowadziło do tego, że znów poczuł wielki gniew i nienawiść do całego świata.
Partner serwisu:
kontakt | polityka cookies
Interpretacja zakoÅ„czenia „PrzedwioÅ›nia”
Autor: Karolina MarlêgaOstatnia scena powieÅ›ci jest zaskakujÄ…ca. Widzimy w niej głównego bohatera idÄ…cego na czele pochodu strajkujÄ…cych robotników. Zdziwienie budzi fakt, że kilka scen wczeÅ›niej Baryka otwarcie podważa zdolność klasy robotniczej do objÄ™cia wÅ‚adzy. Jednak jego ubiór, czyli „lejbik żoÅ‚nierski i czapka żoÅ‚nierska”, Å›wiadczy o tym, że chce podkreÅ›lić fakt, iż walczyÅ‚ o niepodlegÅ‚ość Polski i przejmuje siÄ™ jej losem. Cezary nie pojednaÅ‚ siÄ™ z komunistami, ale walczyÅ‚ o swoje sprawy. Można wnioskować, że postawa, jakÄ… reprezentuje mÅ‚ody bohater jest syntezÄ… paÅ„stwowej myÅ›li Gajowca i komunistycznej Lulka. Jej istotÄ… jest zapewnienie godziwych warunków życia najuboższym warstwom spoÅ‚ecznym w demokratycznym paÅ„stwie.
Jego oderwanie się od maszerujących to symbol przeżywania indywidualnego buntu. Sprzeciwiał się rzeczywistości, jaka panowała w Polsce. Ten desperacki akt był dodatkowo spowodowany emocjami, które zostały pobudzone przez rozmowę z Laurą. Cezary zdawał się już zapomnieć o nawłockiej miłości, ale spotkanie z ukochaną doprowadziło do tego, że znów poczuł wielki gniew i nienawiść do całego świata.
Zobacz inne artykuły:
kontakt | polityka cookies