Jesteś w: Ostatni dzwonek -> Syzyfowe prace
Pokolenie dzieci uczestników powstania styczniowego wzrastało w atmosferze całkowitej pogardy dla kraju, historii i kultury Polski. Stosowane metody działały najbardziej na jednostki zagubione, wrażliwe, pozbawione troskliwej opiek najbliższych, inteligentne, tworząc z nich osoby pragnące wyrzec się swych korzeni i być Rosjaninem.
Przegląd najczęściej stosowanych metod rusyfikacji w Królestwie Polskim na podstawie Syzyfowych prac:
- język rosyjski językiem wykładowym,
- zakaz posługiwania się językiem polskim na terenie szkoły,
- nieobowiązkowe uczestniczenie w lekcjach języka polskiego,
- tłumaczenie kiepskich polskich utworów na język rosyjski głównym punktem zajęć z ojczystego języka,
- umieszczanie w planie lekcji języka polskiego w godzinach rannych, by zniechęcić uczniów,
- zakłamywanie historii Polski i uwypuklanie wad narodowych,
- wywyższanie historii rodziny carskiej i dokonań Rosji na arenie międzynarodowej,
- nagradzanie uczniów ulegających rusyfikacji,
- metoda pamięciowa główną metodą nauczania,
- zaniżanie poziomu zajęć z przedmiotów ścisłych, by nie rozwijać zdolności samodzielnego myślenia,
- rewizje i ciągłe kontrole podczas przerw oraz na stancjach,
- szpiegowanie i podsłuchiwanie na każdym kroku.
strona: 1 2 3 4
Partner serwisu:
kontakt | polityka cookies
Metody rusyfikacji polskiej młodzieży na podstawie „Syzyfowych prac”
Autor: Dorota BlednickaPokolenie dzieci uczestników powstania styczniowego wzrastało w atmosferze całkowitej pogardy dla kraju, historii i kultury Polski. Stosowane metody działały najbardziej na jednostki zagubione, wrażliwe, pozbawione troskliwej opiek najbliższych, inteligentne, tworząc z nich osoby pragnące wyrzec się swych korzeni i być Rosjaninem.
Przegląd najczęściej stosowanych metod rusyfikacji w Królestwie Polskim na podstawie Syzyfowych prac:
- język rosyjski językiem wykładowym,
- zakaz posługiwania się językiem polskim na terenie szkoły,
- nieobowiązkowe uczestniczenie w lekcjach języka polskiego,
- tłumaczenie kiepskich polskich utworów na język rosyjski głównym punktem zajęć z ojczystego języka,
- umieszczanie w planie lekcji języka polskiego w godzinach rannych, by zniechęcić uczniów,
- zakłamywanie historii Polski i uwypuklanie wad narodowych,
- wywyższanie historii rodziny carskiej i dokonań Rosji na arenie międzynarodowej,
- nagradzanie uczniów ulegających rusyfikacji,
- metoda pamięciowa główną metodą nauczania,
- zaniżanie poziomu zajęć z przedmiotów ścisłych, by nie rozwijać zdolności samodzielnego myślenia,
- rewizje i ciągłe kontrole podczas przerw oraz na stancjach,
- szpiegowanie i podsłuchiwanie na każdym kroku.
strona: 1 2 3 4
Zobacz inne artykuły:
kontakt | polityka cookies