Jesteś w: Ostatni dzwonek -> Potop
Osłabieniu w filmie ulega Sienkiewiczowska gloryfikacja wojskowych przywódców. Bujnicki i Helman piszą: „Filmowy Czarniecki (…) nie jest herosem o nadludzkich niemal właściwościach, lecz tylko zdolnym żołnierzem(…)”. Z kolei „ulepszeniu” poddani zostali zdrajcy Radziwiłłowie w myśl zasady, że „król nie jest postacią świetlaną, Radziwiłł nie musi być odrażającą”.
Dokonano uwspółcześnienia głównych bohaterów. Kmicic w interpretacji Olbrychskiego jest połączeniem XVII-wiecznego żołnierza-zabijaki i „targanego konfliktami moralnymi młodego człowieka połowy wieku XX”. Z kolei Braunek stworzyła bohaterkę trudnego romansu, kierującą się emocjami, a nie wzniosłymi racjami Sienkiewicza.
strona: 1 2 3 4
Partner serwisu: 
kontakt | polityka cookies
Filmowe adaptacje „Potopu”
Osłabieniu w filmie ulega Sienkiewiczowska gloryfikacja wojskowych przywódców. Bujnicki i Helman piszą: „Filmowy Czarniecki (…) nie jest herosem o nadludzkich niemal właściwościach, lecz tylko zdolnym żołnierzem(…)”. Z kolei „ulepszeniu” poddani zostali zdrajcy Radziwiłłowie w myśl zasady, że „król nie jest postacią świetlaną, Radziwiłł nie musi być odrażającą”.
Dokonano uwspółcześnienia głównych bohaterów. Kmicic w interpretacji Olbrychskiego jest połączeniem XVII-wiecznego żołnierza-zabijaki i „targanego konfliktami moralnymi młodego człowieka połowy wieku XX”. Z kolei Braunek stworzyła bohaterkę trudnego romansu, kierującą się emocjami, a nie wzniosłymi racjami Sienkiewicza.
strona: 1 2 3 4
Zobacz inne artykuły:

kontakt | polityka cookies