JesteÅ› w: Ostatni dzwonek -> Potop
OsÅ‚abieniu w filmie ulega Sienkiewiczowska gloryfikacja wojskowych przywódców. Bujnicki i Helman piszÄ…: „Filmowy Czarniecki (…) nie jest herosem o nadludzkich niemal wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ciach, lecz tylko zdolnym żoÅ‚nierzem(…)”. Z kolei „ulepszeniu” poddani zostali zdrajcy RadziwiÅ‚Å‚owie w myÅ›l zasady, że „król nie jest postaciÄ… Å›wietlanÄ…, RadziwiÅ‚Å‚ nie musi być odrażajÄ…cÄ…”.
Dokonano uwspółczeÅ›nienia głównych bohaterów. Kmicic w interpretacji Olbrychskiego jest poÅ‚Ä…czeniem XVII-wiecznego żoÅ‚nierza-zabijaki i „targanego konfliktami moralnymi mÅ‚odego czÅ‚owieka poÅ‚owy wieku XX”. Z kolei Braunek stworzyÅ‚a bohaterkÄ™ trudnego romansu, kierujÄ…cÄ… siÄ™ emocjami, a nie wzniosÅ‚ymi racjami Sienkiewicza.
strona: 1 2 3 4
Partner serwisu:
kontakt | polityka cookies
Filmowe adaptacje „Potopu”
Autor: Karolina MarlêgaOsÅ‚abieniu w filmie ulega Sienkiewiczowska gloryfikacja wojskowych przywódców. Bujnicki i Helman piszÄ…: „Filmowy Czarniecki (…) nie jest herosem o nadludzkich niemal wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ciach, lecz tylko zdolnym żoÅ‚nierzem(…)”. Z kolei „ulepszeniu” poddani zostali zdrajcy RadziwiÅ‚Å‚owie w myÅ›l zasady, że „król nie jest postaciÄ… Å›wietlanÄ…, RadziwiÅ‚Å‚ nie musi być odrażajÄ…cÄ…”.
Dokonano uwspółczeÅ›nienia głównych bohaterów. Kmicic w interpretacji Olbrychskiego jest poÅ‚Ä…czeniem XVII-wiecznego żoÅ‚nierza-zabijaki i „targanego konfliktami moralnymi mÅ‚odego czÅ‚owieka poÅ‚owy wieku XX”. Z kolei Braunek stworzyÅ‚a bohaterkÄ™ trudnego romansu, kierujÄ…cÄ… siÄ™ emocjami, a nie wzniosÅ‚ymi racjami Sienkiewicza.
strona: 1 2 3 4
Zobacz inne artykuły:
kontakt | polityka cookies