Jesteś w: Ostatni dzwonek -> Dziady
Konrad dokonuje personifikacji pieśni – w jego wizji zachowuje się ona jak upiór (wampir) który tropi swoje ofiary. Główną ideą przepełnionej nienawiścią pieśni jest zemsta.
Konrad chce zniszczyć wroga nawet wbrew Bogu. Bohater jest gotów zgubić duszę byle tylko dokonać krwawego odwetu. Zapowiada, że będzie ścigał wroga nawet w piekle.
Bluźnierczy charakter tych słów powoduje, że współwięźniowie nazywają pieśń Konrada pieśnią pogańską i szatańską.
Obecne są w niej motywy wampiryczne, takie jak:
• przebudzenie z grobu,
• żądza picia krwi (głód krwi),
• przemienianie innych w upiory,
• wbijanie kłów w ofiarę,
• specjalny sposób zabicia upiora (porąbanie toporem, przybicie gwoździami rąk i bóg),
• nocna pora aktywności upiora,
• chęć zemsty na innych.
Czym jest polski mesjanizm?
Partner serwisu:
kontakt | polityka cookies
„Pieśń zemsty” Konrada
Autor: Jakub RudnickiKonrad dokonuje personifikacji pieśni – w jego wizji zachowuje się ona jak upiór (wampir) który tropi swoje ofiary. Główną ideą przepełnionej nienawiścią pieśni jest zemsta.
Konrad chce zniszczyć wroga nawet wbrew Bogu. Bohater jest gotów zgubić duszę byle tylko dokonać krwawego odwetu. Zapowiada, że będzie ścigał wroga nawet w piekle.
Bluźnierczy charakter tych słów powoduje, że współwięźniowie nazywają pieśń Konrada pieśnią pogańską i szatańską.
Obecne są w niej motywy wampiryczne, takie jak:
• przebudzenie z grobu,
• żądza picia krwi (głód krwi),
• przemienianie innych w upiory,
• wbijanie kłów w ofiarę,
• specjalny sposób zabicia upiora (porąbanie toporem, przybicie gwoździami rąk i bóg),
• nocna pora aktywności upiora,
• chęć zemsty na innych.
Czym jest polski mesjanizm?
Zobacz inne artykuły:
kontakt | polityka cookies