| Dziady cz. I |
„Dziady” cz. I - streszczenie szczegółowe
|
| Dziady cz. II |
Czas i miejsce akcji oraz wątki w „Dziadach cz. II” „Dziady”cz. II - streszczenie szczegółowe „Dziady” cz. II - krótkie streszczenie Ludowość w „Dziadach cz. II” Geneza II cz. „Dziadów” „Dziady” cz. II - charakterystyka postaci Wymień opisane w przedmowie fakty dotyczące obrzędu dziadów, które mają odzwierciedlenie w tekście dramatu Adama Mickiewicza Rodzaje duchów w „Dziadach” cz. II „Dziady cz. II” jako synteza dramatu romantycznego i antycznego Prawdy moralne w II cz. „Dziadów” Obrzęd dziadów i jego funkcja w dramacie Kompozycja i styl „Dziadów” cz. II Cechy II cz. „Dziadów” jako dramatu romantycznego Plan wydarzeń „Dziadów cz. II” Przebieg obrzędu „Dziadów” w punktach Najważniejsze problemy II cz. Dziadów” Wina, kara i sposób odkupienia w „Dziadach” cz. II Tematyka II cz. „Dziadów” Znaczenie tytułu dramatu „Dziady”? Znaczenie motta w „Dziadach” cz. II Kim była ostatnia zjawa z „Dziadów” Adama Mickiewicza? Charakterystyka pasterki Zosi w „Dziadach” cz. II Motywy w „Dziadach” cz. II Na czym polegał obrzęd „Dziadów”
|
| Dziady cz. III |
Czas i miejsce akcji oraz wątki w III cz. „Dziadów” „Dziady” cz. III - streszczenie szczegółowe „Dziady” jako dramat romantyczny „Wielka Improwizacja” - monolog wygłoszony przez Konrada Okoliczności powstania „Dziadów" cz. III Struktura i konstrukcja świata przedstawionego W III części „Dziadów” Mesjanizm „Dziadów” cz. III Tematyka „Dziadów” cz. III „Polska – Chrystusem narodów” czy „Polska – Winkelriedem narodów” – dwie koncepcje mesjanizmu „Dziady” cz. III jako dramat romantyczny i arcydramat polski Interpretacja Wielkiej Improwizacji Martyrologia narodu polskiego w III cz. „Dziadów” Obraz społeczeństwa polskiego w III cz. „Dziadów” Postawa Konrada wobec Boga w „Wielkiej Improwizacji” Historia Rollisona Historia Cichowskiego Interpretacja Małej Improwizacji Obraz społeczeństwa rosyjskiego w III cz. „Dziadów” Motyw Polaków w III cz. „Dziadów” Interpretacja Widzenia Księdza Piotra Widzenie Ewy – interpretacja sceny IV dramatu Plan wydarzeń III cz. „Dziadów” „Dziady” cz. III - charakterystyka postaci Sens przemiany głównego bohatera dziadów Gustawa w Konrada Scharakteryzuj grupę przy stoliku i grupę przy drzwiach ze sceny VII „Salon warszawski” Scharakteryzuj Konrada jako wieszcza Pani Rollison jako przykład matki-Polki „Pieśń zemsty” Konrada Motywy obecne w „Dziadach” cz. III
|
| Dziady cz. IV |
Czas i miejsce akcji oraz wątki w IV cz. „Dziadów” „Dziady” cz. IV - streszczenie szczegółowe Portret tragicznego kochanka i romantycznego bohatera z IV cz. Dziadów Konrad jako romantyczny Prometeusz (bunt prometejski) Biografia romantycznego kochanka, w IV cz. „Dziadów” „Dziady cz. IV” - charakterystyka postaci Kompozycja i styl III cz. „Dziadów” Gustaw z IV cz. „Dziadów” jako bohater werterowski „Dziady” cz. IV jako romantyczne studium miłości Spór światopoglądowy – polemika Gustawa – romantyka z Księdzem – racjonalistą Plan wydarzeń IV części „Dziadów”
|
| Inne |
Ballada „Upiór” - interpretacja Geneza „Dziadów” Mickiewicza Życiorys Adama Mickiewicza Motywy literackie w „Dziadach” Mickiewicza Najważniejsze inscenizacje „Dziadów” W jaki sposób Mickiewicz buduje nastrój w „Dziadach” Mickiewicz - kalendarium twórczości Życie i twórczość Adama Mickiewicza - kalendarium Najważniejsze cytaty „Dziadów” Opinie wybitnych o Mickiewiczu Bibliografia Czym różni się patriotyzm romantyczny od patriotyzmu współczesnego
|