Jesteś w: Ostatni dzwonek -> Renesans
Dzieło Kochanowskiego posiada regularną budowę. Składa się z siedmiu zwrotek, z których każda ma po cztery, napisane dziesięciozgłoskowcem wersy. Występują w nim rymy typu AABB (np. „mierze” – „bierze”, „słodzi” – „chodzi”).
Wśród środków poetyckiego wyrazu należy wymienić:
strona: 1 2 3
Partner serwisu:
kontakt | polityka cookies
Miło szaleć, kiedy czas po temu... (Pieśń XX) - interepretacja i analiza
Autor: Karolina MarlgaDzieło Kochanowskiego posiada regularną budowę. Składa się z siedmiu zwrotek, z których każda ma po cztery, napisane dziesięciozgłoskowcem wersy. Występują w nim rymy typu AABB (np. „mierze” – „bierze”, „słodzi” – „chodzi”).
Wśród środków poetyckiego wyrazu należy wymienić:
- wykrzyknienia: „A ty wedla pana siądź, pachołku!”,
- epitety, np. „dobra myśl”, „próżna rada”, „poeta trzeźwy”,
- pytania retoryczne: „Znał kto kiedy poetę trzeźwego?;
- apostrofy: „A tak, bracia, przypij każdy swemu”, „A ty wedla pana siądź, pachołku!”,
- rozkaźnik: „A tak, bracia, przypij każdy swemu”, „Niech się tu nikt z państwem nie ozywa / Ani z nami powagi używa”, „Dziś bądź wesół, dziś użyj biesiady”.
strona: 1 2 3
Zobacz inne artykuły:
kontakt | polityka cookies