Jesteś w: Ostatni dzwonek -> Renesans
Wracając do fraszki „O kaznodziei”, w utworze ważne jest to, co można odczytać między wierszami. Choć podmiot nie ocenia zachowania kaznodziei i unika bezpośrednich komentarzy, to pozorne wtrącenie w nawiasie informacji „(A miał doma kucharkę.)” ma kluczowe znaczenie do zdemaskowania stylu życia klechy. Oto okazuje się, że najprawdopodobniej ślubujący celibat mężczyzna posiada kochankę – czy tak należy odczytać wtrącenie, to zależy od interpretacji czytelnika.
Wprowadzenie dialogowości w narracyjnej fraszce wpływa na jej dynamikę i autentyczność przesłania, mimo iż pod względem gatunkowym utwór klasyfikuje się do grona liryki pośredniej, sytuacyjnej.
Wiersz ma budowę stychiczną. Sześć liczących po trzynaście sylab (7+6) wersów zostało scalonych rymami parzystymi, żeńskimi, dokładnym.
strona: 1 2
Partner serwisu:
kontakt | polityka cookies
O kaznodziei - interpretacja i analiza
Autor: Karolina MarlgaWracając do fraszki „O kaznodziei”, w utworze ważne jest to, co można odczytać między wierszami. Choć podmiot nie ocenia zachowania kaznodziei i unika bezpośrednich komentarzy, to pozorne wtrącenie w nawiasie informacji „(A miał doma kucharkę.)” ma kluczowe znaczenie do zdemaskowania stylu życia klechy. Oto okazuje się, że najprawdopodobniej ślubujący celibat mężczyzna posiada kochankę – czy tak należy odczytać wtrącenie, to zależy od interpretacji czytelnika.
Wprowadzenie dialogowości w narracyjnej fraszce wpływa na jej dynamikę i autentyczność przesłania, mimo iż pod względem gatunkowym utwór klasyfikuje się do grona liryki pośredniej, sytuacyjnej.
Wiersz ma budowę stychiczną. Sześć liczących po trzynaście sylab (7+6) wersów zostało scalonych rymami parzystymi, żeńskimi, dokładnym.
strona: 1 2
Zobacz inne artykuły:
kontakt | polityka cookies