Jesteś w: Ostatni dzwonek -> Współczesność
Analizują cały tekst pod kątek obecności środków poetyckiego wyrazu, nasilenie epitetów widać zwłaszcza w monologu poety: „Lodowe pole”, „żółtej zorzy”, „rozdartej nocy”, „Tłumy biegnące”, „śmiertelnej wrzawy”, „Dymiące słońce”, „ranny kurz”, „siną chmurą”, „czarne wody”, „czerwonym słońcu”, „milczącym szeregu”, „Policzek przecięty”, „uśmiech pogodny”, „bydlęcym spokoju”.
Obecnymi środkami są ponadto krótkie porównania („I pyły różowe jak płatki jabłoni”) oraz ekspresjonistyczne i drastyczne w obrazowaniu metafory:
„Do granic nieba sięgające pole
Wre morderstwami, krew śniegi rumieni,
Na ciała skrzepłe w spokoju kamieni
Dymiące słońce rzuca ranny kurz”.
Pod względem konstrukcji podmiotu lirycznego utwór „Walc” zaliczamy do liryki bezpośredniej. Podmiot wypowiada się w pierwszej osobie, czego dowodzą zwłaszcza apostrofy (bezpośrednie zwroty) do adresatki jego słów, czyli pięknej kobiety, poznanej podczas balu.
strona: 1 2
Partner serwisu: 
kontakt | polityka cookies
Walc - analiza
Analizują cały tekst pod kątek obecności środków poetyckiego wyrazu, nasilenie epitetów widać zwłaszcza w monologu poety: „Lodowe pole”, „żółtej zorzy”, „rozdartej nocy”, „Tłumy biegnące”, „śmiertelnej wrzawy”, „Dymiące słońce”, „ranny kurz”, „siną chmurą”, „czarne wody”, „czerwonym słońcu”, „milczącym szeregu”, „Policzek przecięty”, „uśmiech pogodny”, „bydlęcym spokoju”.
Obecnymi środkami są ponadto krótkie porównania („I pyły różowe jak płatki jabłoni”) oraz ekspresjonistyczne i drastyczne w obrazowaniu metafory:
„Do granic nieba sięgające pole
Wre morderstwami, krew śniegi rumieni,
Na ciała skrzepłe w spokoju kamieni
Dymiące słońce rzuca ranny kurz”.
Pod względem konstrukcji podmiotu lirycznego utwór „Walc” zaliczamy do liryki bezpośredniej. Podmiot wypowiada się w pierwszej osobie, czego dowodzą zwłaszcza apostrofy (bezpośrednie zwroty) do adresatki jego słów, czyli pięknej kobiety, poznanej podczas balu.
strona: 1 2
Zobacz inne artykuły:

kontakt | polityka cookies